Ei ole olemassa sallittuja ylinopeuksia

Ylinopeudella ajaminen on aina lain vastaista, eikä sallittua ylinopeutta ole olemassa. Julkisen keskustelun perusteella on voinut syntyä mielikuva, että korkeintaan viisi kilometriä tunnissa ylinopeutta ajava selviäisi huomautuksella. Poliisi muistuttaa, että tämä ei pidä paikkaansa.

– Sallittua ylinopeutta ei ole, vaan kaikki ylinopeudella ajaminen on lain vastaista, painottaa poliisitarkastaja Tuomo Katajisto Poliisihallituksesta.

Poliisi puuttuu aiempaa herkemmin ylinopeuksiin. Poliisihallitus antoi hiljattain uuden ohjeen seuraamuskynnyksestä. Ohjeen katsotaan sisältävän poliisin taktisia ja teknisiä menetelmiä, joten sen sisältö on osittain salassa pidettävä. Mediauutinen, jonka mukaan rahallisia seuraamuksia koituisi säännönmukaisesti alkaen kuuden kilometrin ylinopeudesta, ei pidä paikkaansa.

Lisätietoja Toimitus

Toimitus

Katso myös

Kuormaa auto turvallisesti

Sään lämmetessä moni vie veneen vesille tai kuljettaa tavaraa kodin ja kesämökin välillä. Tavaroiden oikeanlainen …

Subscribe
Notify of
guest
0 Kommenttia
Oldest
Newest Most Voted